10 τρόποι για να διαχειρίζεστε πιο αποτελεσματικά τον χρόνο σας

Αισθάνεστε και εσείς όπως εγώ πολλές φορές άγχος όταν έχετε πολλά πράγματα να κάνετε στην καθημερινότητα σας; Ειδικά όταν ο χρόνος περνά, νιώθετε ότι είτε ο χρόνος δεν σας αρκεί, είτε πως θα μπορούσατε να τον αξιοποιήσετε διαφορετικά ώστε να τα προλάβετε όλα;

Το κόλπο είναι να οργανώνουμε αυτά που πρέπει να κάνουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να φέρνουμε σε πέρας περισσότερα μέσα σε μια μέρα. Έτσι θα μειώσετε το άγχος σας και θα έχετε ένα πιο ευχάριστο χώρο εργασίας, ή σπιτικό. Η διαχείριση του χρόνου διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και πρέπει να βρούμε τι ταιριάζει στον καθένα μας. Χρησιμοποιώντας τις πιο κάτω στρατηγικές σε λίγες εβδομάδες  θα δείτε σίγουρα αποτελέσματα!  




1. Μοιράστε αρμοδιότητες: Είναι κάτι που το κάνουμε σχεδόν όλοι, αναλαμβάνουμε περισσότερα από όσα μπορούμε να διαχειριστούμε. Με το να μοιράζουμε κάποια από αυτά σε αλλά άτομα, είτε πρόκειται για τον χώρο εργασίας είτε για το σπίτι, δεν σημαίνει πως αποφεύγουμε να αναλάβουμε τις ευθύνες μας αλλά να τις διαχειριζόμαστε πιο αποτελεσματικά.

2. Βάλτε προτεραιότητες: Πριν ξεκινήσετε την ημέρα σας, κάντε μια λίστα με όλα όσα πρέπει να διεκπεραιώσετε εκείνη την μέρα και βάλτε τα με σειρά προτεραιότητας ώστε να μην χάνετε τον χρόνο με πιο ασήμαντα πράγματα που μπορούν να περιμένουν.

3. Μην είστε αναβλητικοί: Όταν είμαστε αναβλητικοί τότε έχουμε χαμηλή παραγωγικότητα, κάτι που πρέπει να αποφεύγουμε γιατί μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα είτε στον χώρο εργασίας μας είτε στο σπίτι μας. Δεν ωφελεί σε τίποτα να αφήσεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις τώρα.

4. Προγραμματίστε αυτά που πρέπει να κάνετε:  έχοντας ένα ημερολόγιο ή σημειωματάριο μαζί σας, κάντε μια λίστα με όσα πρέπει να κάνετε  και χωρίστε τα σε κατηγορίες (πχ: δουλειά, σπίτι, προσωπική ζωή). Αν χρησιμοποιήσετε ημερολόγιο τότε μπορείτε να αφιερώσετε συγκεκριμένη ώρα για συγκεκριμένη δουλειά, ανάλογα με το πρόγραμμα σας.

5. Μην αγχώνεστε: Είναι εύκολο να σας το λέω, το ξέρω, αλλά αν έχετε επιπλέον άγχος δεν θα μπορείτε να αποδώσετε στο μέγιστο των δυνατοτήτων σας. Αν μοιράσετε κάποιες εργασίες στους υφιστάμενους ή στα παιδιά σας τότε θα έχετε και λίγο χρόνο να ηρεμήσετε κατά τη διάρκεια της ημέρας.  

6. Βάλτε δικά σας χρονικά περιθώρια:  προσπαθήστε να προκαλέσετε τον αυτό σας θέτοντας ένα χρονοδιάγραμμα για κάθε εργασία που έχετε να κάνετε λίγο πριν την ημέρα που πρέπει να την παραδώσετε/ να την έχετε τελειωμένη. Αυτό σας δίνει χρόνο να σιγουρευτείτε πως έχει γίνει σωστά, και αν χρειαστεί να βελτιώσετε  ή να αλλάξετε κάτι.

7. Μην κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα: Παρόλο που στις μέρες μας το multitasking  θεωρείτε τέχνη, είναι προτιμότερο να το αποφεύγουμε γιατί δεν μας αφήνει να συγκεντρωθούμε σε ένα μόνο στόχο με αποτέλεσμα να μειώνεται η παραγωγικότητα μας.

8. Ξεκινήστε νωρίς :  Ξεκινώντας νωρίς την μέρα σας έχετε χρόνο να σκεφτείτε και να οργανώσετε τον χρόνο σας. Ξυπνώντας πιο νωρίς είστε πιο ήρεμοι πιο δημιουργικοί και το μυαλό σας είναι καθαρό. Όσο προχωρεί η μέρα τα επίπεδα της ενέργειας μας χαμηλώνουν και αυτό πειράζει αρνητικά την παραγωγικότητα μας και δεν αποδίδουμε όσο καλά θα θέλαμε.

9. Κάντε διαλειμματα:  προσπαθήστε να βρείτε 10-15 λεπτά για να κάνετε ένα διάλειμμα. Όταν είστε υπό πίεση για πολλές ώρες το μυαλό σας δεν αποδίδει τόσο καλά, χάνετε την συγκέντρωση σας και είναι πιθανό να κάνετε λάθη.

10. Πείτε όχι:  μπορείτε ευγενικά να αρνηθείτε κάποιες επιπλέον εργασίες που σας αναθέτουν οι προϊστάμενοι σας αν πιστεύετε πως θα επηρεάσει αρνητικά την δουλειά που κάνετε ήδη. Πριν δεχτείτε και επιπλέον στο πρόγραμμα σας, συμβουλευτείτε την λίστα σας για να δείτε κατά ποσό είναι εφικτό να το συμπεριλάβετε.

 Μην ξεχάσετε να ανταμείβετε τον εαυτό σας κάθε φορά που διαγράφετε μια σημείωση από την λίστα σας!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS